Het Ananas Dieet

Het Ananas Dieet is een snel dieet en is bedoeld voor mensen die nog net even die laatste hardnekkige kilo’s kwijt willen.

Als je van ananas houdt is dit dieet een echte aanrader.  Ananas verminderd de vetophopingen in de lichaam! Ananas helpt ook om de stofwisseling te verhogen en om gifstoffen in je lichaam af te voeren. Het ananas dieet is effectief en makkelijk maar is niet bedoeld om lang te volgen.

Je volgt het ananas dieet slechts één keer per drie maanden voor maximaal vier dagen. Te doen toch?

Hoe werkt het ananas dieet

Wanneer je het ananas dieet volgt zijn er een aantal richtlijnen die je in acht moet nemen voor een optimaal resultaat;

Eet om de vier uur ananas, bijvoorbeeld om 8.00 uur, 12 uur, 16.00 uur en om 20.00 uur

Eet niet meer tussen 20.00 uur ‘s avonds en 8.00 uur ‘s ochtends

Drink 2 a 3 liter water per dag

Drink alleen water en vruchtensap en geen andere dranken als koffie, thee en alcohol

Tijdens de momenten dat je ananas eet mag je zoveel van de vrucht eten als je wilt.

Gebruik wel verse ananas, ananas uit blik bevat namelijk erg veel suiker.

Je mag voor je ontbijt een volkoren boterham of een volkoren cracker met mager beleg toevoegen, je lunch bestaat uit twee extra volkoren boterhammen of volkoren crackers met mager beleg.

Voor de avondmaaltijd maak je de onderstaande recepten:

Ananas dieet diner dag 1

Se-oen met ananas en varkensfilet

  •  Snijd 100 gram varkensfilet in blokjes
  •  Snijd een kwart ananas in blokjes
  •  Leg een portie se-oen (soort mihoen verkrijgbaar bij de toko) in een pan met water dat net heeft gekookt
  •  Bak ondertussen de blokjes varkensfilet tot ze gaar zijn
  •  Voeg 200 ml water toe en een half bouillonblokje
  •  Daarna mag je de se-oen toevoegen
  •  Voeg de ananas toe
  •  Door elkaar mengen en even laten sudderen
  •  Serveren op een bord
  •  Maak af met een paar blaadjes verse munt

Ananas dieet diner dag 2

Ananassalade

  •  Was 150 gram veldsla
  •  Verwijder de harde steeltjes
  •  Snijd een halve ananas in blokjes
  •  Maak een papje van een eetlepel olie, een eetlepel azijn, een snufje peper, zout, en kerrie en een scheutje kippenbouillon
  •  Meng het papje door de veldsla
  •  Verdeel de ananas over de salade
  •  Verdeel een klein blikje mandarijnen, of een verse mandarijn over de salade
  •  Maak het gerecht af met zwarte peper
  •  De salade mag worden aangevuld met een volkoren pistoletje

Ananas dieet diner dag 3

Risotto met ananas

  •  Snijd een ananas in stukjes en vang het sap op
  • Leng het ananassap aan met magere melk tot 250 ml
  • Giet dit mengsel in een koekenpan en meng het met twee kopjes risotto rijst
  • Breng het geheel langzaam aan de kook en voeg een eetlepel suiker en een theelepel kaneel toe
  • Zet het vuur laag en laat het langzaam garen
  • Voeg na 15 minuten de ananaspartjes toe en laat het geheel verder sudderen tot het gaar is
  • Serveer het gerecht warm of koud, bestrooid met kaneel

Ananas dieet diner dag 4

Ananas sandwich

  •  Neem twee sneetjes volkoren brood
  •  Snijd ze schuin in vier stukjes en bestrijk ze met magere melk
  •  Bak de sneetjes in een koekenpan met een klein klontje boter tot ze iets krokant worden
  •  Leg ze op een bord en laat ze een beetje afkoelen
  •  Leg op ieder broodje een klein schepje hüttenkäse en een flinke plak ananas

Voordelen van het ananas dieet
Kort dieet
Effectief dieet
Ananas vult goed en bevat weinig calorieën

 

Nadelen van het ananas dieet

Je moet wel erg van ananas houden en erg doorzetten
Eenzijdig dieet, te weinig verschillende voedingsstoffen
Je verandert je eetpatroon niet
JoJo-effect ligt op de loer
Korte termijn oplossing

 

Gezond alternatief?

Afvallen met ananas is een heerlijke en gezond manier van afvallen. Heb je je eigen favoriete fruit? Geen probleem! Want wil jij graag afvallen met fruit maar wel op een gezonde manier?

Het dieet schema van dieetschema.nl is niet zo maar een dieet! Het geeft je weer energie.

Maar liefs 95% van de bevolking is moe en futloos. En jij?

 

blank

Direct uw dieet schema samenstellen met uw persoonlijke voorkeuren!